Κυριακή, 9 Ιανουαρίου 2011

Υγιεινές απολαύσεις


Κάποιες απολαύσεις ωφελούν -πραγματικά- την υγεία σου. Ανακάλυψε ποιες είναι και πού σου κάνουν καλό.




Υγιεινή απόλαυση 1 Φάε έξυπνα 
Αναζωογονήσου με ένα παγωμένο καφεδάκι. Δεν υπάρχει λόγος να στερείσαι τον αγαπημένο σου απογευματινό καφέ. Η καφεΐνη σε βοηθάει να προλάβεις τυχόν βλάβες στο DNA των κυττάρων σου, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε καρκίνο του δέρματος, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν κορυφαίοι δερματολόγοι. «Μην ξεχνάς ακόμη ότι το αγαπημένο σου ρόφημα είναι γεμάτο αντιοξειδωτικές ουσίες, που και αυτές συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου», λέει ο Μάκης Πεταλούδης, διαιτολόγος, διατροφολόγος. Επιπλέον, όσοι καταναλώνουν 3 με 4 ποτήρια καφέ την ημέρα έχουν 25% μικρότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με όσους πίνουν λιγότερο, σύμφωνα με μελέτη σε περισσότερα από 450.000 άτομα. Για να αποκομίσεις ακόμα μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία σου προτίμησε καφέ με σκούρο καβούρντισμα, που είναι πιο πλούσιος σε πολύτιμα για την υγεία σου συστατικά.
Διπλασίασε την απόλαυση: Δοκίμασε μαζί με τον καφέ σου ένα κομματάκι μαύρης σοκολάτας, που θεωρείται ευεργετική για το καρδιαγγειακό σύστημα και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες.
Πιες σαγκρία. Όπως μας εξηγεί η Αγγελική Μακρή, διατροφολόγος, κλινική διαιτολόγος, «συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος χάρη στη ρεσβερατρόλη που περιέχει, η οποία είναι μία ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία. Επιπλέον, τα φρούτα που συνήθως προστίθενται εμπλουτίζουν το συγκεκριμένο ποτό με ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών».
Διπλασίασε την απόλαυση: Φτιάξε και απόλαυσε μαζί με τη σαγκρία ένα σπιτικό γουακαμόλε. Το αβοκάντο που περιέχει αποτελεί πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών τα οποία καταπολεμούν το κοιλιακό λίπος, που είναι επικίνδυνο για την καρδιά. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες που περιέχει μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στον οργανισμό σου, αφού την απορροφούν σαν σφουγγάρι.
Βάλε μία μπριζόλα στο γκριλ. Μια ωφέλιμη συνήθεια για την υγεία σου είναι να  τρως κρέας, αρκεί βέβαια να το κάνεις με μέτρο. Μια μέτρια μοσχαρίσια μπριζόλα (170 γραμμ.) σου προσφέρει μια καλή ποσότητα Ω3 λιπαρών οξέων, τα λεγόμενα «καλά λιπαρά», τα οποία είναι ευεργετικά όχι μόνο στην καρδιά αλλά και στον εγκέφαλο.  Και όχι μόνο. Παράλληλα περιέχει ψευδάργυρο, που δυναμώνει τα οστά σου. «Για να αποφύγεις τις επικίνδυνες χημικές ουσίες που συχνά αναπτύσσονται όταν το κρέας ψήνεται σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως συμβαίνει στο γκριλ και το μπάρμπεκιου, οι ειδικοί  προτείνουν να βάλεις προηγουμένως το κρέας στο φούρνο μικροκυμάτων μέχρι να μισοψηθεί και έπειτα να το βάλεις στα κάρβουνα», επισημαίνει ο Χάρης Δημοσθενόπουλος, κλινικός διαιτολόγος.
Διπλασίασε την απόλαυση: Σέρβιρε δίπλα στην μπριζόλα μια δροσερή πατατοσαλάτα. Οι πατάτες, και ειδικά ορισμένες ποικιλίες, όπως  καναδέζικη  «Yukon gold», όταν βράζουν και έπειτα παγώνουν δημιουργούν μια μορφή φυτικών ινών (ανθεκτικό στην πέψη άμυλο) που σε βοηθούν να κάψεις περισσότερο κοιλιακό λίπος. Ωστόσο τρώγοντας κρύες τις πατάτες ναι μεν παίρνουμε λιγότερες θερμίδες, αλλά μπορεί να απορροφούμε και λιγότερα θρεπτικά συστατικά από αυτές.
Κάν' το όπως... οι κότες. Με άλλα λόγια, φάε καλαμπόκι. Μπορεί να μη σου φαίνεται ως η πιο διαιτητική επιλογή, ωστόσο  το καλαμπόκι είναι γεμάτο φυτικές ίνες, αλλά και φαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες). «Και τα δύο συστατικά του βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου του εντέρου», εξηγεί η Ζέτα Ταμπάκη, ενεργειακή διατροφολόγος.
Διπλασίασε την απόλαυση: Δοκίμασε το καλαμπόκι προσθέτοντας για σος λίγη μαγιονέζα που έχεις φτιάξει η ίδια με λάδι κανόλα, το οποίο είναι γεμάτο μονοακόρεστα λιπαρά. Πρόσθεσε ακόμη πάνω στο καλαμπόκι λίγη παρμεζάνα, που είναι πλούσια σε ασβέστιο, και μια πρέζα πιπέρι καγιέν το οποίο περιέχει καψαϊκίνη: μια χημική ένωση που θεωρείται ότι καταπολεμά τον καρκίνο του δέρματος, ρυθμίζει την όρεξη και παράλληλα επιταχύνει το μεταβολισμό του λίπους.
Υγιεινή απόλαυση 2 Αλλαξε συνήθειες 
Κάνε σιέστα. Αν συνηθίζεις να κοιμάσαι το μεσημέρι, είσαι σε καλό δρόμο για να ζήσεις περισσότερα χρόνια. Ο Winston Churchill, ο JFK, και ο  Albert Einstein ήταν όλοι θιασώτες του μεσημεριανού ύπνου, ίσως επειδή ήδη γνώριζαν τα ευρήματα μίας πρόσφατης έρευνας από την οποία προέκυψε ότι μεσημεριανός ύπνος ενισχύει τη μνήμη και την ικανότητα μάθησης. «Όσοι κοιμούνται το μεσημέρι,  αντιμετωπίζουν κατά 34% λιγότερες πιθανότητες θανάτου από παθήσεις της καρδιάς», εξηγεί ο Γεώργιος Κοντοπύργιας, MD, επιμελητής πνευμονολόγος.
Διπλασίασε την απόλαυση: Πιάσε στο ραδιόφωνο ένα σταθμό με τραγούδια που σου αρέσουν και σε χαλαρώνουν. Αναρίθμητες έρευνες έχουν δείξει ότι η μουσική είναι το καλύτερο χαλαρωτικό που μας βοηθάει να ανακουφιστούμε από το στρες. Επιπλέον μειώνει τους παλμούς της καρδιάς και την υψηλή αρτηριακή πίεση.
Δες κωμωδίες. Αν σου αρέσει ο κινηματογράφος, πήγαινε να δεις καμιά καλή κωμωδία. Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Λουπασάκη, ολιστικό ιατρό -γελωτοθεραπευτή, το γέλιο συμβάλλει στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ μειώνει την παραγωγή της επιβλαβούς ορμόνης του στρες: της κορτιζόλης.  Κάποιες μελέτες μάλιστα δείχνουν ότι το γέλιο είναι εξίσου ευεργετικό με την αεροβική άσκηση για το καρδιαγγειακό μας σύστημα. Περίπου 15’ γέλιου αυξάνουν την ελαστικότητα των αγγείων και προσφέρουν προστασία από τις παθήσεις της καρδιάς.
Διπλασίασε την απόλαυση: Καθώς βλέπεις την κωμωδία, προτίμησε να απολαύσεις μερικά ποπκόρν, τα οποία είναι πολύ περισσότερο υγιεινά σε σχέση με κάποια άλλα σνακ, επειδή είναι σχετικά πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτικές ίνες.
Πήγαινε βόλτα. Ένας περίπατος είναι πολύ περισσότερο μια μορφή διασκέδασης παρά άσκηση, παρόλα αυτά όμως ένα μέτριο σε ένταση περπάτημα μπορεί να ωφελήσει σημαντικά το καρδιαγγειακό μας σύστημα και να μας βοηθήσει να κάψουμε περισσότερες θερμίδες.  Και τα οφέλη δεν σταματούν εδώ: οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι ανακάλυψαν πρόσφατα ότι τα εγκεφαλικά κύτταρα όσων περπατούν με μέτριο ρυθμό (περίπου 5,5 χλμ. /ώρα),  τουλάχιστον 3 ώρες την εβδομάδα, αναπτύσσονται πιο γρήγορα.
Διπλασίασε την απόλαυση: Πάρε μαζί το MP3 σου και άκουγε τραγούδια με γρήγορο ρυθμό. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Τσαγκαδόπουλο, Αν. Δ\ντή  Καρδιολογικής Κλινικής «Σωτηρία»,» όσοι συγχρονίζουν το ρυθμό που περπατούν με γρήγορα κομμάτια (τουλάχιστον 125 beats το λεπτό) γυμνάζονται για περισσότερη ώρα, αυξάνοντας την αντοχή τους κατά 15%». Για να διαπιστώσεις τι ρυθμό έχουν τα αγαπημένα σου κομμάτια κατέβασε δωρεάν το πρόγραμμα MixMeister από τη διεύθυνση mix meister.com/bpmanalyzer/ bpmanalyzer.asp.
Υγιεινή απόλαυση 3 Επανασυνδέσου
Κάνε σεξ. Αυτή είναι ίσως η πιο υγιεινή και σέξι είδηση που διάβασες ποτέ: Ο φυσιολογικός οργασμός έχει αξιοσημείωτα οφέλη για τη φυσική σου κατάσταση, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί. Όπως υποστηρίζει η Τένια Μακρή, οικογενειακή-επαγγελματικη σύμβουλος, σύμβουλος σχέσεων, «Όσοι κάνουν συχνά σεξ έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, 50% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, κοιμούνται καλύτερα και διαθέτουν πιο δυνατό ανοσοποιητικό  σύστημα (επομένως αρωσταίνουν σπανιότερα). Και φυσικά, μην ξεχνάς ότι το σεξ αποτελεί τον πιο διασκεδαστικό τρόπο για να κάψεις θερμίδες και να χάσεις κιλά».
Διπλασίασε την απόλαυση: Εκτός από τις στιγμές που κάνεις σεξ, ξόδεψε τον ελεύθερο χρόνο που έχεις τα Σαββατοκύριακα για να περάσεις όμορφες και τρυφερές στιγμές με τον αγαπημένο σου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, όσοι περνούν τα Σαββατοκύριακά τους μοιραζόμενοι τρυφερές στιγμές με το σύντροφό τους, έχουν καλύτερη διάθεση, μεγαλύτερη ζωτικότητα και ενέργεια, ενώ αντιμετωπίζουν σπανιότερα σωματικούς πόνους.
Dance... with your star. Κάνε μερικά μαθήματα χορού με το σύντροφό σου. Ο χορός συνδυάζει τη φυσική άσκηση με τη βελτίωση των πνευματικών σου επιδόσεων κατά την προσπάθειά να μάθεις τα νέα βήματα, ενώ σε κάνει και πιο κοινωνική.  Τα παραπάνω συμπέραναν οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του McGill, έπειτα από σχετική μελέτη τους, κατά την οποία παρακολούθησαν ηλικιωμένους που μάθαιναν τάνγκο.
Διπλασίασε την απόλαυση: «Καλέστε μαζί με το σύντροφό σου και άλλα ζευγάρια για να παρακολουθήσετε μαζί μαθήματα χορού. Το μάθημα θα γίνει έτσι πιο διασκεδαστικό, θα μάθεις ευκολότερα τα βήματα, ενώ θα συσφίγξετε και τις σχέσεις σας» συμβουλεύει η Δέσποινα Κουκλάκη, δασκάλα λάτιν χορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου